Vytlačiť

Výstavba úseku D1 Hubová - Ivachnová napreduje podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) podľa harmonogramu. "Realizujú sa práce na geologickej úlohe. Dôležité je, že zhotoviteľ má k dispozícii násypový materiál z prác na geologickej úlohe a ten sa využíva na násypy k mostom a ostatným stavebným objektom na celej trase," povedala Michaela Michalová, hovorkyňa NDS. Zároveň dodala, že za jeden deň sa v rámci geologických prác prekoná zhruba 8 až 9 metrov a práce prebiehajú aj počas víkendov v 24 hodinovom režime v dvojzmennej prevádzke.

 VIDEO: Pozrite si najnovšie zábery z výstavby úseku D1 Hubová – Ivachnová spolu s komentárom odborníka, Pavla Kováčika, prezidenta Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska.

Podľa Pavla Kováčika, prezidenta Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska došlo k podceneniu situácie tohto úseku ešte v období, keď sa vypisovala verejná súťaž. „Už vtedy boli pochybnosti o vhodnosti technického riešenia pri existujúcej geológii, čo sa počas zahájenia výstavby plne ukázalo. Obavy boli opodstatnené, bolo potrebné zastaviť výstavbu a prehodnotiť trasovanie častí úseku a jeho technické riešenie. Jediná možnosť bolo predlženie tunela. Je pravdou, že hľadanie technického riešenia prebiehalo v rokoch 2014 až 2016. Dnes máme rok 2019 a veľmi sme sa z hľadiska inžinierskej prípravy nepohli. Táto zmena vyžadovala nové územné konanie, územné rozhodnutie aj stavebné povolenie. Pokiaľ dobre viem, tak stavebné povolenie ani po troch rokoch stále nie je,“ povedal Kováčik pre Pravdu.

Termín dokončenia diaľnice D1 Hubová – Ivachnová pri Ružomberku je aktuálne v júni 2022. Pôvodne mala byť diaľnica hotová pred rokom 2020, ale zosuv pôdy, ktorý sa podľa NDS nedal očakávať, celú stavbu posunul. Zmenilo sa pritom trasovanie tunela Čebrať.

Viac na pravda.sk