Vytlačiť

Národná diaľničná spoločnosť chce spätnú väzbu od firiem, ktoré by vedeli vybaviť technológiami náš najväčší tunel. Postrehy môžu poslať do budúceho piatka.

V septembri 2018 sa po dvadsaťročnom úsilí podarilo konečne preraziť najdlhší slovenský tunel – Višňové. Po tomto míľniku však nasledoval pre verejnosť nečakaný krok. Najprv prišla kontroverzná letecká kontrola stavby vtedajším premiérom Petrom Pellegrinim a následne vypovedanie zmluvy.

Dielo potom chátralo dva roky. A to až kým sa k jeho dostavbe dostala Skanska. Úplnú kompletizáciu, teda inštaláciu osvetlenia, požiarnej signalizácie rozhlasu či riadiaceho systému dopravy má dodať ďalšia firma, ktorá vzíde z novej súťaže. Na tú sa stále čaká.

Národná diaľničná spoločnosť však v stredu vyhlásila prípravné trhové konzultácie, do ktorých sa môžu prihlásiť záujemcovia o realizáciu. Môžu diaľničiarom do budúceho piatka poslať postrehy k zverejneným podkladom.

Nekorektné metódy

Takýto postup nie je ojedinelý. Národná diaľničná spoločnosť ho aplikovala aj pri súťaži na samotný úsek. Ide o akúsi prevenciu, aby sa niektoré už nemuseli vyjasňovať počas súťaže, čím by mohli predlžovať jej lehotu. Po nej bude zrejme nasledovať tiež súťažný dialóg.

Vyjadrenie prezidenta ohľadom technológie tunela Višňové nájdete na nasledujúcom odkaze: https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/15874273-na-visnovom-sa-dobieha-zameskane-dialniciari-idu-do-poslednej-velkej-sutaze