Vytlačiť

Prekládky či rekonštrukcie sú bežnou súčasťou diaľničných stavieb. Ich opodstatnenie a rozsah je však v mnohých prípadoch otázny.

Kilometer slovenskej diaľnice nie je lacný. Bežne sa cena pohybuje medzi desiatimi až 20 miliónmi eur. Sú však aj úseky, kde je toto číslo násobne vyššie. Okrem zložitého terénu majú na konečné faktúry vplyv aj požiadavky samospráv či iných inštitúcií. K novým štvorprúdovkám sa tak v minulosti lepili futbalové ihriská, kanalizácie, kultúrne domy, ale aj výkup a obhospodárenie rozsiahlych pozemkov pre sysľa. HN sa pozreli, nakoľko sa tento fenomén vyskytuje aj pri dnes realizovaných stavbách.

Nory pre sysľov, kanalizácia a kultúrny dom

Podľa šéfa Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Pavla Kováčika boli u nás netradičné prílepky k diaľničným stavbám špecialitou najmä v prvej dekáde nového tisícročia. Rezortu dopravy vtedy šéfovali Pavol Prokopovič z SDKÚ či Ľubomír Vážny zo Smeru.

Celý článok aj s vyjadrením prezidenta si môžete prečítať tu: https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/20389452-preco-su-nase-dialnice-take-drahe-z-balika-na-ne-platime-aj-kulturne-domy-ci-luky-pre-sysle