Vytlačiť

Dokončenie nášho zatiaľ najdlhšieho tunela môže okrem nedorobkov ovplyvniť aj rozkúskovaný tender. Ten diaľničiari teraz konzultovali až so 14 firmami. Ukazuje sa, že problémom môžu byť lehoty.

Ikonický stredoveký hrad týčiaci sa nad riekou Váh má pre šoférsku verejnosť skôr negatívne konotácie. Pohľad na Strečno je často sprevádzaný státím v kolónach a dopravne vyťažená úžina býva svedkom aj vážnych nehôd. Bariéru medzi západom a východom krajiny má preklenúť tunel Višňové, ktorý bude na Slovensku najdlhšou stavbou svojho druhu. Jeho výstavba však trvá už viac než dve desaťročia.

Nateraz to vyzeralo tak, že za príbehom dá štát bodku v roku 2023. Prísľub diaľničiarov stále platí, ale konečné termíny sú zatienené dedičstvom predošlého taliansko-slovenského zhotoviteľa. Problémom je aj fakt, že súťaž na technológie, ktoré sú nevyhnutnou súčasťou pre fungovanie tunela, ešte stále nebola vyhlásená.

Celý článok aj s vyjadrením prezidneta nájdete na https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/21486010-v-sutazi-na-dokoncenie-visnoveho-vidia-firmy-nepresnosti-termin-dostavby-je-opat-otazny