- Konečné účty za naše diaľnice sa niekedy líšia od vysúťažených cien aj v desiatkach miliónov eur.
- Rozdiely môžu byť v budúcnosti ešte výraznejšie, keďže štát plánuje zasiahnuť do inštitútu dodatkovania, ktorý má po novom zohľadniť aj výrazné výkyvy cien stavebných materiálov.
- Rezort dopravy preto chce vypracovať analýzu cien za posledné roky. Výsledky plánuje referovať koncom júna.
Symbolické poklepanie obchvatu Košíc, ktoré sa odohralo pred mesiacom, znovu rozvírilo tému cien stavebných materiálov. Práce sa ešte ani poriadne nerozbehli a zhotoviteľ Eurovia prakticky ihneď načal tému peňazí. V súťaži totiž uspel s cenovou ponukou takmer spred štyroch rokov. Minister dopravy Andrej Doležal situáciu upokojoval tým, že sa už pracuje na novej schéme dodatkovania, ktorá zohľadní aj nestálosť cien v sektore.
Minister Doležal teraz sľub sčasti dodržal a na vládu predložil kľúčový materiál, od ktorého sa bude nový systém odvíjať.
Peniaze navyše len so zdôvodnením
Na stredajšom rokovaní vlády naň ministri prikývli a tak má Doležalov rezort za úlohu vypracovať analýzu cien stavebnín od roku 2005 po súčasnosť. Dáta by mal dodať do konca júna. Tie by sa následne mali zapracovať do metodiky, na základe ktorej sa dodatky posudzujú.
Celý článok aj s vyjadrením prezidenta nájdete na https://hnonline.sk/slovensko/96019402-aj-tunel-visnove-ci-obchvat-kosic-moze-predrazit-inflacia-stat-preskuma-ako-stavbarom-preplati-vyssie-ceny