Vytlačiť

Naše zlé cesty mala zmeniť veľká obnova. Súťaže na ich rekonštrukciu sa však rušia. Paradoxne pre nízke ponuky stavebníkov. Zhotovitelia už odmietajú zákazky. Zmeniť by to mal nový systém tendrovania.

Kedysi to bol bohatý kraj. Vzácne kovy sem lákali baníkov a priemyselníkov z celej Európy. Budovala sa nová infraštruktúra – železnice a fabriky s modernými technológiami. Po slávnej industriálnej minulosti však dnes na Gemeri zostali len zanedbané technické pamiatky a cesty, do ktorých sa investuje len zriedka.

Situáciu mala zmeniť veľká obnova ciest prvej triedy. Objavili sa však nové prekážky. Na rekonštrukciu si tak bude musieť počkať nielen časť spojnice v srdci Rudohoria, ale aj na Pohroní či na východe krajiny. Slovenská správa ciest totiž súťaž na opravu ciest zrušila. Dôvodom boli paradoxne mimoriadne nízke ponuky uchádzačov.

Prečo sa nestavia?

Tender sa týkal obnovy troch úsekov. Najkratší, len trojkilometrový, sa nachádza na južnom predmestí Banskej Bystrice smerom od Zvolena pri obci Badín. Ďalší bol len neďaleko – na spojnici Pohronia s ťažko skúšaným baníckym regiónom horná Nitra. Na tejto trase zo Žiaru nad Hronom v smere do Handlovej sa malo opraviť sedem kilometrov medzi obcami Janova Lehota a Lutila.

Celý článok aj s vyjadrením prezidenta nájdete na https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96022557-opravy-ciest-sa-komplikuju-paradoxne-pre-nizke-ceny-ponuk