Vytlačiť

Štát predpokladal, že križovatka D1 a D4 bude stáť 127 miliónov eur. Križovatka, na ktorú sa dlho čaká, by mohla byť hotová do troch rokov od podpisu zmluvy. Materská firma víťaza tendra – španielsky Ferrovial – stavala samotný obchvat.

 Kľúčová križovatka pri vstupe do hlavného mesta, ktorá by prepojila dve diaľnice, mala stáť už niekoľko rokov. Dopravný uzol, ktorý by prepojil diaľnice D1 a D4 pri Zlatých pieskoch, však stále chýba.

Vodičov tak na okraji Bratislavy nateraz víta len skelet stavby. Navyše tým že sa šoféri nevedia dostať z jednej štvorprúdovky na druhú, je využitie D4 zatiaľ slabé. V súčasnosti sa diaľnica využíva na necelých 15 percent z plánovanej dopravy.

Dokončenie križovatky je však teraz o krok bližšie k realizácii. Minulý týždeň v piatok vyhlásila Národná diaľničná spoločnosť víťaza tendra na dostavbu križovatky.

Stalo sa tak vyše pol roka po tom, ako v decembri diaľničiari otvorili obálky s ponukami jednotlivých firiem. V súťaži uspela poľská spoločnosť Budimex, ktorá ponúkla druhú najnižšiu cenu: 110 miliónov eur. V prípade, že s nimi štát podpíše zmluvu, pôjde o prvú zákazku Budimexu na Slovensku. Dokončená by mala byť do troch rokov od podpisu kontraktu.

Spoliehali sa na valorizáciu

Pritom ešte nedávno to vyzeralo, že v tendri uspeje firma Doprastav. Tvrdila, že križovatku vie dodať aj so všetkými náležitosťami iba za 85 miliónov eur. Nakoniec sa však zo súťaže vylúčila sama, keďže by stavbu za aktuálnych cien na trhu nevedela zrealizovať.

Celý článok aj s vyjadrením prezidenta ZSPS nájdete na https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96030036-doprastav-sa-zo-sutaze-na-klucovu-krizovatku-vylucil-sam-lacnu-ponuku-uz-nechcel-vysvetlit