V roku 2020 sa diaľničiari rozhodli pre rozdelenie zákazky na dostavbu Višňového do niekoľkých tendrov. Zatiaľ čo na stavebnej časti sa pracuje už dva roky, technológie do nášho najdlhšieho tunela, ktorý bude mať viac než sedem kilometrov, sa ešte nezačali ani projektovať. Diaľničiari podpísali zmluvu s firmou, ktorá by dielo dokázala zrealizovať za 54 miliónov eur.
Pred piatimi rokmi zažilo Višňové veľký reštart. Po tom, ako zo stavby odišlo pôvodné taliansko-slovenské združenie, sa dokončenie diela tendrovalo znova, avšak tentokrát po častiach. V roku 2021 sa tak dostala k stavebnej časti Skanska. Ďalšia dôležitá časť, technológie do tunela, sa začala súťažiť vlani. Ide o vzduchotechniku, riadenie dopravy, požiarny systém a iné komponenty, ktoré sú dôležité pre bezpečný a plynulý chod.
Na tendri, ktorý predpokladal, že komponenty do tunela budú stáť zhruba 71 miliónov eur, sa zúčastnili nakoniec len dvaja hráči. Nižšiu ponuku dala spoločnosť PPA Controll z Bratislavy. Subjekt sľúbil, že dielo zrealizuje za 54,4 milióna. Diaľničiari s firmou podpísali zmluvu nakoniec v pondelok. „Na dodanie technológie má firma 550 dní a následne bude poskytovať predĺžený záručný servis až po dobu 8 rokov,“ povedala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková.
Predmetom zákazky je okrem dodania aj naprojektovanie kompletného technologického vybavenia tunela Višňové a informačného systému diaľničného úseku.
Celý článok aj s vyjadrením prezidenta Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska, Ing. Pavla Kováčika, PhD., MBA., si prečítate na: https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96107705-visnove-ma-konecne-zelenu-dialniciari-podpisali-klucovu-zmluvu-na-dokoncenie-najdlhsieho-tunela