Vytlačiť

31.10.2023 | Keď chcel štát zmeniť povolenú rýchlosť v diaľničnom tuneli, pôvodný stavebný projekt museli prerobiť a vyšlo to drahšie. Práve takáto situácia nastala na diaľnici D1 v úseku medzi Hričovským Podhradím a Lietavskou Lúčkou. Tá je síce už dlho otvorená, no štát stale nemá uzatvorený účet za jej výstavbu. Očakáva sa potvrdenie ďalšieho dodatku k zmluve, ktorý cenu stavby navýši o zhruba 10 miliónov eur.

Pôvodne mal úsek na severe Slovenska stáť 427 miliónov eur, no už doposiaľ sa vyšplhal na 470 miliónov eur a môže sa ešte navýšiť. Desaťmiliónový dodatok však zatiaľ stále neschválili. Slovenskí diaľničiari avizujú, že keď sa tak stane, bude dodatok zverejnený.

Hospodárske noviny informujú, že dodatok sa sčasti týka aj tunela Ovčiarsko a vyššie náklady na stavbu majú vyplývať zo zvýšenia maximálnej rýchlosti na 100 kilometrov za hodinu namiesto pôvodne plánovaných 80 km/h. Dôvodom mala byť vraj žiadosť slovenských policajtov. Musela sa tak meniť aj samotná stavba, aby umožnila bezpečné navýšenie maximálky na 100 km/h.

Ako však upozorňuje prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Pavol Kováčik, 100vka je štandard, na ktorú sa rýchlostne projektujú tunely s dvomi rúrami u nás. Treba však povedať, že inak je tomu v prípade tunela Sitina v Bratislave.

Celý článok si môžete prečítať na https://www.topspeed.sk/novinky/zmenili-povolenu-rychlost-v-dialnicnom-tuneli-usek-d1-na-severe-sa-predrazuje/24005