Vytlačiť

07.02.2024 | Minister dopravy Jozef Ráž mladší chce presadiť svoju legislatívu o strategických investíciách. Jedným z argumentov je aj to, že by to malo urýchliť procesy aj pri diaľnici medzi Bratislavou a Košicami. Okrem toho však nové vedenie skúša zistiť, či existujú aj ďalšie spôsoby na urýchlenie stavby. S projektantom podpísali zmluvu na vypracovanie analýzy za takmer 300-tisíc eur.

 Nedávno však minister dopravy Jozef Ráž mladší v rozhovore pre HN povedal, že je preňho je tento oficálny termín na dokončenie D1 medzi Turanmi a Hubovou neprijateľný. „Urobím všetko pre to, aby to bolo skôr, a to výrazne,“ vyhlásil s dovetkom, že to bude závisieť aj od toho, či parlament schváli jeho zákon o strategických investíciách.

„Kopať“ by sa malo na stavbe podľa Rážovho optimistického scenára niekedy začiatkom budúceho roka. O tom, že minister rieši tento úsek, svedčí aj zmluva s Dopravoprojektom, ktorú Národná diaľničná spoločnosť podpísala tento týždeň.

Tá sa týka novej analýzy, ktorú majú projektanti odovzdať už do 14. februára. Posudok za zhruba štvrť milióna eur by mal ukázať, ako je možné stavbu urýchliť, respektíve pri jej jednotlivých úsekoch postupovať. 

Nie je Havran ako Havran

Poďme sa pozrieť na spomínaný dodatok trochu bližšie. Na pochopenie je potrebné v rýchlosti zhrnúť, čo sa zatiaľ v príprave stavby stalo. 

Dodnes bol náš diaľničný úsek s najdlhšou pripravovanou časťou pod zemou obchvat Žiliny, a to s viac než...

Celý článok si môžete prečítať na https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96130088-raz-chce-urychlit-poslednu-cast-dialnice-z-bratislavy-do-kosic-zvazuje-stare-riesenie-pre-tunel-havran