Účet za tunel Višňové: stovky miliónov navyše

Prezident  ZSPS

kontakt PavolKovacikIng. Pavol KOVÁČIK, PhD., MBA., prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska 56 ročný otec piatich detí je absolventom Vysokej školy dopravy a spojov v Žiline a Vysokej školy ekonómie a managementu v Prahe. V nedávnej minulosti pôsobil ako podpredseda predstavenstva a investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti a.s. a predtým bol predsedom predstavenstva spoločnosti Inžinierske stavby a.s. Košice. Viac rokov zastával aj funkciu viceprezidenta ZSPS.

Prezident ZSPS je štatutárnym orgánom zväzu a je oprávnený konať a robiť právne úkony za zväz vo všetkých záležitostiach. Prezidentovi prináleží najmä:

  • riadiť rokovania Prezídia ZSPS a zabezpečovať realizáciu prijatých uznesení
  • riadiť prácu riaditeľa a sekretariátu zväzu a štatutárne orgány spoločností alebo iných právnických osôb založených zväzom
  • zvolať rokovanie odborných komisií.

 

 

Hospodárske noviny | 8.3.2019 | Rubrika: Titulná strana | Strana: 1 | autor: Radovan Jankovič | Téma: Stavebné firmy

Precedens na diaľnici medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou Skalou podľa šéfa stavbárskeho združenia pocíti štátna kasa.

Bratislava - Diaľnica s tunelom Višňové sa môže zaradiť medzi najdrahšie slovenské cesty. Rozhodnutie vlády, že s aktuálnym konzorciom Salini Impregilo a Dúha ukončí zmluvu a stavbu dokončí nový staviteľ, môže diaľničný úsek predražiť o stámilióny eur. Presvedčený je o tom prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Pavol Kováčik. "Určite to už za 400 alebo 450 miliónov eur nepostavíme. Situácia sa od roku 2014, keď Národná diaľničná spoločnosť vysúťažila túto sumu, výrazne zmenila," zdôvodnil šéf stavbárov. Konečný účet za diaľnicu by sa podľa neho mohol pohybovať medzi 700 a 800 miliónmi eur. Za predražením treba hľadať dve príčiny - finančné nároky odchádzajúcich staviteľov a veľké riziká, ktoré na seba vezmú noví stavitelia. "Treba sa pripraviť na to, že nový zhotoviteľ pri nastavovaní ceny zohľadní prevzatie záruk po predchodcovi," povedal riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký.
Ďalšou nášľapnou mínou na Višňovom je termín dokončenia. Kľúčovým míľnikom je rok 2023. Ak dovtedy Slovensko nebude mať diaľnicu hotovú, prepadnú nám eurofondy. A to znamená, že celú stavbu zafinancuje štát z vlastnej kasy. "Táto kauza má ešte širší rozmer - ohrozuje záväzok vlády hospodáriť s vyrovnaným rozpočtom," vystríha Cenký. Ministerstvo dopravy je optimistické a tvrdí, že diaľnicu stíhame dokončiť podľa plánu. "Zhotoviteľ do troch mesiacov opustí stavenisko a my môžeme v najkratšom možnom termíne vypísať súťaž a čo najrýchlejšie začať stavať," uisťuje rezort. O rozostavanú diaľnicu zatiaľ otvorene prejavil záujem iba Váhostav. Šéf diaľničiarov však na Višňovom otvorene vyzdvihol firmu Skanska. Tá na otázky HN o prípadnej účasti v tendri do uzávierky nereagovala.
Viac na strane 9, Cena...

Dokumenty  NA STIAHNUTIE

Niektoré dokumenty sú určené len členom zväzu. Prosím prihláste sa prostredníctvom svojho firemného alebo osobného účtu.

Pokiaľ svoje užívateľské meno a heslo nepoznáte, kontaktujte administrátora webovej stránky.

ZSPS v skratke

Zväz stavebných podnikateľov Slovenska je nezávislá dobrovoľná, nepolitická, otvorená hospodárska a záujmová právnická osoba vykonávajúca svoju činnosť ako organizácia zamestnávateľov.

Združuje hospodárske podnikateľské subjekty pôsobiace v činnostiach súvisiacich so stavebníctvom.

Kontakt

Zväz stavebných podnikateľov Slovenska

Viedenská cesta 5

851 01 Bratislava

(02) 436 332 63

sekretariat@zsps.sk

www.zsps.sk

Prihlásenie