Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Nevyhnutné
Google reCaptcha
Accept
Decline
Analytické
Google Analytics
Accept
Decline
Funkčné
JBCookies
Accept
Decline
Joomla
Accept
Decline
[trend.sk] Éra eurofondov na cesty sa kráti. Poskladáme sa na ne sami

Niektoré dokumenty sú určené len členom zväzu. Prosím prihláste sa prostredníctvom svojho firemného alebo osobného účtu.

Pokiaľ svoje užívateľské meno a heslo nepoznáte, kontaktujte administrátora webovej stránky.

Trasu cieľovej rovinky diaľničnej výstavby môže vláda nakresliť už tento rok

Dokončeniu veľkých projektov na Slovensku v úsekoch a oblastiach, v ktorých sú dopravné problémy najviac vypuklé, naďalej bráni zdĺhavé verejné obstarávanie a problematická komunikácia so zhotoviteľmi. Času pritom naozaj nie je nazvyš. Ak sa európske peniaze z predchádzajúceho programového obdobia nepodarí vyčerpať do konca roku 2023, hrozí, že prepadnú a stámiliónové náklady ostanú na pleciach štátu.

Ďalšie financovanie s podporou fondov Európskej komisie bude v súlade so Zelenou dohodou smerovať skôr na podporu alternatívnych či menej špinavých spôsobov dopravy, než je cestná. Prednosť má elektrifikácia železníc pred diaľničným tunelom. Samotný cieľ dostavať v horizonte nasledujúcej dekády základnú cestnú sieť tým neutrpí, avšak spôsob, ako naň nájsť peniaze, budeme musieť hľadať v oveľa väčšej miere sami.

Stavebný sektor okrem chronických ťažkostí tento rok zasiahla koronakríza. Zavreté hranice skomplikovali dovoz materiálov či pohyb pracovnej sily a menšie dodávateľské firmy môže vzniknutá kríza položiť. To všetko sa podpisuje pod rastúcu skepsu v segmente a zahmlieva vyhliadky do budúcna.

Čierna diera pri Žiline

Zrejme najväčšou výzvou na mape diaľničnej výstavby je rozostavaný úsek D1 z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu, ktorého súčasťou je tunel Višňové dlhý 13,5 kilometra. Najdlhší diaľničný tunel na Slovensku je vyrazený s čiastočne dokončeným druhým ostením. Kritická stavba však už viac ako rok prakticky stojí po tom, ako sa na jar 2019 bývalé vedenie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) rozviazaním zmluvy rozlúčilo s pôvodným zhotoviteľom, konzorciom talianskej firmy Salini Impregilo a so slovenskou firmou Dúha podnikateľa Miroslava Remetu...

Vyjadrenie Prezidenta Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska, Ing. Pavla Kováčika, PhD., MBA., nájdete v originále článku:

https://www.trend.sk/trend-archiv/era-eurofondov-cesty-krati-poskladame-ne-sami

ZSPS v skratke

Zväz stavebných podnikateľov Slovenska je nezávislá dobrovoľná, nepolitická, otvorená hospodárska a záujmová právnická osoba vykonávajúca svoju činnosť ako organizácia zamestnávateľov.

Združuje hospodárske podnikateľské subjekty pôsobiace v činnostiach súvisiacich so stavebníctvom.

Kontakt

Zväz stavebných podnikateľov Slovenska

Viedenská cesta 5
851 01 Bratislava
+421 903 434 038

Sekretariát
sekretariat@zsps.sk

Fakturačné údaje
IČO: 00683973
DIČ: 2020835410
IČ DPH: SK2020835410
č. ú.: SK93 0200 0000 0000 0933 8112

Tlačové oddelenie
press@zsps.sk

www.zsps.sk

Prihlásenie

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Nevyhnutné
Google reCaptcha
Accept
Decline
Analytické
Google Analytics
Accept
Decline
Funkčné
JBCookies
Accept
Decline
Joomla
Accept
Decline