Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Nevyhnutné
Google reCaptcha
Accept
Decline
Analytické
Google Analytics
Accept
Decline
Funkčné
JBCookies
Accept
Decline
Joomla
Accept
Decline
[dennikn.sk] Čo by štát mohol urobiť, aby urýchlil prepojenie diaľnic D1 a D4? Ako sa dá objednať výstavba tak, aby bola právne v poriadku?

Niektoré dokumenty sú určené len členom zväzu. Prosím prihláste sa prostredníctvom svojho firemného alebo osobného účtu.

Pokiaľ svoje užívateľské meno a heslo nepoznáte, kontaktujte administrátora webovej stránky.

Križovatku diaľnic D1 a D4 dokončia najrýchlejšie, keď si ju objednajú od stavbárov bratislavského obchvatu D4, hovorí líder stavbárov Pavol Kováčik. Právnik Miroslav Cák potvrdzuje, že to je teoreticky možné, ale má to úskalia. Bratislavský župan Juraj Droba by bol aj za zmenu zákona, keby to urýchlilo výstavbu.

Advokát Miroslav Cák, zástupca stavbárov Pavol Kováčik, župan Juraj Droba, viceprimátorka Bratislavy Tatiana Kratochvílová, poradca ministra dopravy Ondrej Matej a bývalý investičný riaditeľ NDS Juraj Čermák odpovedajú na dve otázky o spornej križovatke D1 a D4 pri Bratislave:

Čo by štát mohol urobiť, aby lehotu na vybudovanie funkčného križovania dvoch stavieb skrátil? O koľko by to mohlo skrátiť čakanie na definitívne križovanie D1 a D4? Bolo by to právne v poriadku alebo nie? Prečo?

Je niečo, čo môže štát urobiť, aby sa prínosy D4R7 po dostavbe (ešte bez križovania s D1) maximalizovali nad aktuálne očakávanú úroveň?

Miroslav Cák - advokát, AGM Partners

Predpokladaná hodnota zákazky je 127 miliónov eur bez DPH, hodnota koncesie je 1,89 miliardy eur. Teoreticky by bolo možné „prilepiť“ tieto práce ku koncesnej zmluve cez § 18 ako zmenu de minimis do 15 %. Predpokladom je, že sa do tých 15 % zmestí stavba, ale aj prevádzka počas trvania koncesného záväzku. Predpokladaná hodnota zákazky 127 miliónov eur je totiž len za stavbu. Určite by sa však ozvali hlasy, že sa touto zmenou nedovolene mení charakter zmluvy, pretože ide o úplne nový rozsiahly samostatný stavebný objekt. Myslím si, že Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v tomto prípade postupuje z právneho pohľadu najlepšie, ako môže. 25 % hodnotenia je rýchlosť výstavby, takže ak nebudú námietkové obštrukcie vo verejnom obstarávaní, tak by lehota mala byť výrazne kratšia než päť rokov.

Celý článok aj s vyjadrením prezidenta nájdete na https://e.dennikn.sk/2544080/co-by-stat-mohol-urobit-aby-urychlil-prepojenie-dialnic-d1-a-d4-ako-sa-da-objednat-vystavba-tak-aby-bola-pravne-v-poriadku/

ZSPS v skratke

Zväz stavebných podnikateľov Slovenska je nezávislá dobrovoľná, nepolitická, otvorená hospodárska a záujmová právnická osoba vykonávajúca svoju činnosť ako organizácia zamestnávateľov.

Združuje hospodárske podnikateľské subjekty pôsobiace v činnostiach súvisiacich so stavebníctvom.

Kontakt

Zväz stavebných podnikateľov Slovenska

Viedenská cesta 5
851 01 Bratislava
+421 903 434 038

Sekretariát
sekretariat@zsps.sk

Fakturačné údaje
IČO: 00683973
DIČ: 2020835410
IČ DPH: SK2020835410
č. ú.: SK93 0200 0000 0000 0933 8112

Tlačové oddelenie
press@zsps.sk

www.zsps.sk

Prihlásenie

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Nevyhnutné
Google reCaptcha
Accept
Decline
Analytické
Google Analytics
Accept
Decline
Funkčné
JBCookies
Accept
Decline
Joomla
Accept
Decline