Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Nevyhnutné
Google reCaptcha
Accept
Decline
Analytické
Google Analytics
Accept
Decline
Funkčné
JBCookies
Accept
Decline
Joomla
Accept
Decline
Polícia vzniesla obvinenie v súvislosti s výstavbou D4/R7

Niektoré dokumenty sú určené len členom zväzu. Prosím prihláste sa prostredníctvom svojho firemného alebo osobného účtu.

Pokiaľ svoje užívateľské meno a heslo nepoznáte, kontaktujte administrátora webovej stránky.

pravda.sk | 30.3.2019 | Rubrika: Správy - Domáce | Strana: 0 | autor: Pravda, TASR | Téma: Stavebné firmy

Polícia objasnila envirokriminalitu v súvislosti s výstavbou bratislavského nultého obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Vyšetrovateľ vzniesol obvinenie voči jednej fyzickej osobe M. J. H. a jednej právnickej osobe, bratislavskej spoločnosti s ručením obmedzeným pôsobiacej v stavebníctve, z trestného činu ohrozenia a poškodenia životného prostredia.

Obvinený je stíhaný na slobode. Ďalšie tri zadržané osoby boli vypočuté v procesnom postavení svedkov a po vypočutí prepustené. Polícia o tom informuje na sociálnej sieti.

"Za uvedené konanie hrozí v prípade preukázania viny v zmysle trestného zákona trest odňatia slobody na štyri až desať rokov. Vyšetrovanie tohto prípadu naďalej pokračuje. Aby nedošlo k zmareniu vyšetrovania, bližšie informácie v súčasnosti nie je možné poskytnúť," uviedla polícia.

Policajti vo štvrtok (28. 3.) zasahovali na viacerých miestach Bratislavského kraja, dôvodom bola environmentálna trestná činnosť. Súvisieť má s podozreniami, že sa na stavbu D4 a R7 používa kontaminovaná zemina alebo stavebný odpad. Na akcii sa podieľali aj odborníci z ministerstva životného prostredia. "Policajti Odboru kriminálnej polície Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave vykonali na viacerých miestach Bratislavského kraja celkovo 11 domových prehliadok a prehliadok iných priestorov a pozemkov súvisiacich s environmentálnou trestnou činnosťou. V rámci týchto úkonov boli zadržané štyri osoby," spresnila polícia.

Podľa medializovaných informácií mala polícia zadržať "odpadkového kráľa" Michala G. aj manažéra firmy D4R7 Construction, ktorá je hlavným zhotoviteľom stavby, Javiera H. Polícia mala zasahovať aj u ďalších fyzických osôb a firiem, ktoré stavbu realizujú alebo sa na nej podieľajú.

Denník Pravda už vlani v októbri v článku Razia NAKA pre kšefty s odpadom informovala, že polícia zadržala konateľa firmy, ktorá mala vyvážať kontaminovanú pôdu nielen na stavbu ciest, ale aj na skládku pri Moste pri Bratislave. Prehľadali vtedy rodinný dom v Limbachu aj skládku odpadu v Moste pri Bratislave.

Cieľom polície bol konateľ eseročky NDD Michal G.. Firma je podozrivá z toho, že na skládku v Moste pri Bratislave a aj pod obchvat D4 vyvážala nebezpečný odpad. Rodinný dom, kde konateľa polícia zadržala, je podľa obchodného registra sídlom spoločnosti, žije v ňom stopercentná spoločníčka firmy Kvetoslava I.

Koncesionár projektu bratislavského obchvatu, spoločnosť Zero Bypass Limited a hlavný zhotoviteľ stavby, spoločnosť D4R7 Construction, vylučujú kontamináciu pôdy alebo používanie materiálov, ktoré by mohli ohroziť životné prostredie. Firmy tvrdia, že plne spolupracujú s políciou. "Koncesionár a zhotoviteľ projektu používa pri výstavbe len materiály obstarávané od subdodávateľov, ktoré spĺňajú príslušné normy a certifikáty," deklarujú spoločnosti.

Ministerstvo dopravy uviedlo, že ak sa potvrdí použitie neprijateľných materiálov na stavbe bratislavského obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, stavebník ich bude musieť na vlastné náklady nahradiť a štát preto nebude za práce navyše nič platiť. Rezort je rozhodnutý v tejto veci postupovať nekompromisne a ak zlyhal dozor, vyvodí vážne dôsledky. "Ak nezávislý dozor toto zanedbal, tak vyvodím veľmi dôrazné dôsledky," vyhlásil minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) s tým, že si počká na výsledok vyšetrovania polície.

Bratislavský obchvat buduje združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Koncesionár ju má postaviť a bude ju 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky. Ročná splátka by mala byť vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur. Projekt má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.

VIDEO: Môžu Španieli sypať pod diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou štrk a nie lomový kameň? Neprepadne sa diaľnica v budúcnosti? Pozrite si zábery na výstavbu, ktoré pre TV Pravda komentuje prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Pavol Kováčik.

VIDEO: Zbabraný obchvat? Pozrite si vo videu TV Pravda zábery z okolia Šamorína, na ktorých je vidieť ako sa stavia rýchlostná cesta R7 medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou. Stavebné práce vo štvrtok 28. marca, teda po policajnej razii, ešte pokračovali. V komentári vo videu sa dozviete aj to, aké podozrenia sú na stole v súvislosti s výstavbou cesty.

ZSPS v skratke

Zväz stavebných podnikateľov Slovenska je nezávislá dobrovoľná, nepolitická, otvorená hospodárska a záujmová právnická osoba vykonávajúca svoju činnosť ako organizácia zamestnávateľov.

Združuje hospodárske podnikateľské subjekty pôsobiace v činnostiach súvisiacich so stavebníctvom.

Kontakt

Zväz stavebných podnikateľov Slovenska

Viedenská cesta 5
851 01 Bratislava
+421 903 434 038

Sekretariát
sekretariat@zsps.sk

Fakturačné údaje
IČO: 00683973
DIČ: 2020835410
IČ DPH: SK2020835410
č. ú.: SK93 0200 0000 0000 0933 8112

Tlačové oddelenie
press@zsps.sk

www.zsps.sk

Prihlásenie

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Nevyhnutné
Google reCaptcha
Accept
Decline
Analytické
Google Analytics
Accept
Decline
Funkčné
JBCookies
Accept
Decline
Joomla
Accept
Decline